woensdag 21 december 2011

Infinity scarf (sneller kan niet!)



Sinds dezedeze en deze kan ik er geen genoeg van krijgen:
de infinity scarf.
Noem je dat een col? Of sjaal-uit-één-stuk? Sjaal-zonder-eind?

Hoe dan ook, sneller dan deze kan haast niet!

Een lap (tricot) stof dubbelvouwen (met goede kanten op elkaar), vastnaaien in de lengte, binnenstebuiten (of eigenlijk dus buitenstebinnen) keren, aan elkaar naaien en klaar.





Tutorials en ideeën voor infinity scarfs vind je bijvoorbeeld hierhierhier en hier.


29 opmerkingen:

  1. Mooie sjaal/col. Ik moet ook nog steeds eentje van stof maken.
    Mijn moeder vind dat ik echt eens een keertje iets anders moet gaan maken dan collen maar het lijkt wel alsof ik verslaafd ben!
    Hoe naai het laatste stukje aan elkaar, of kun je daar gewoon een klein naadje zien?

    Groetjes flo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk, en het lijkt inderdaad helemaal niet moeilijk. Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt zó mooi!...deze stof heb ik in het beige onder de naaimachine liggen! voor 'n meisjesjurkje, te gekke stof hè?
    Deze 'infinity sjaals' zijn inderdaad verslavend om te maken, en gelukkig is het niet erg om veel keus te hebben ;-) bij elke jas eentje!

    Ik vind de 'jouwe' supergaaf!

    groetx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi stofje & wat een mooie sjaal weer. leuk, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het stofje wel heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb jij serieus zo'n stofje in tricot? Ik heb vorig jaar meters van die stof in groen gekocht, katoen geen tricot. Nooit tricot ervan gezien, andrs had ik er nu vast al een rok/jurk/shirt voor mezelf gemaakt.. Heb je het stofje al lang?? Oh, ik vind je sjaal erg leuk (kan ook niet anders met zo'n gaaf stofje)!

    Liefs,
    Hanneke maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ow, wat vind ik hem mooi. De stof en de kol. Goed bezig!
    Leuk idee, maar helaas geen stof of naaimachine hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Flo: Sjaals kun je nooit te veel hebben! Toch? Als je het netjes wilt doen, kun je het beste een van de tutorials (zie links in mijn bericht) volgen, maar ik heb het op de snelle manier gedaan, met een naadje inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Hanneke: Ja tricot inderdaad! De stof ligt al wel een hele tijd in mijn kast....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. :)dank je :) hoop dat ik jou ook inspireer :

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi stofje, en wat veel manieren van verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hum...weinig origineel...maar wat een mooi stofje! en een mooi fototoestel ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hele mooie stof ook! Ik ben niet zo'n naaiheld, maar het klinkt wel heel eenvoudig, dus moet het nu toch echt een keer proberen. Fijn weekend voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, het stofje is erg mooi! En leuke sjaal, ik ga er binnenkort weer een paar maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk stofje! Ik ga me er ook eens aan wagen maar eerst een sjaal voor zoon lief ...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk idee! Die ga ik zeker een keertje proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie kol hoor! En bedankt voor de linkjes, heb hier namelijk een lap stof liggen... :)
    Fijne dagen!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bedankt voor de links! Ga ik ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie stof! En dan wordt het natuurlijk ook een mooie sjaal :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldig stofje! Fijn, zo een sjaal waar geen eind aan komt :) Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Weer heel anders dan de anderen die je maakte,erg leuk weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh, dat stofje! Zo mooi. Geweldig idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoe mooi kan eigenlijk een zo simpel concept zijn toch!?!
    Vind hem super .... en woooowwww wat een waanzinnig leuke stof!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een geweldige sjaal! Jalours hoef ik niet te zijn, bedankt voor de links! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ben inmiddels zwaar verslaafd aan die sjaals en gisteren heb ik Jan aangestoken (kijk maar op onze kerstfoto ;-) )

    Mooimooimooi! Ik ga op zoek naar een mooi tricootje!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. mooi stofje. Herinnert me er meteen aan dat ik ook nog een lap tricot heb liggen, half afgenaaid tot sjaal maar hij bleek scheef geknipt te zijn, dus daar moet ik nog eens ff goed naar gaan kijken (als ik zin heb LOL) ;)

    BeantwoordenVerwijderen